15 Haziran 2025
weather
11°
Künye İletişim
İstanbul
KAPALI
11°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
BagimsizGazete Genel Kaliforniya'nın Akaryakıt İthalatı Son Dört Yılın Zirvesine Çıktı

Kaliforniya'nın Akaryakıt İthalatı Son Dört Yılın Zirvesine Çıktı

Kaliforniya, akaryakıt ithalatında rekor seviyeye ulaştı. Eyalet, rafineri kapanışları nedeniyle daha fazla ithalata bağımlı hale geliyor. Güney Kore ve diğer Asya ülkeleri, Kaliforniya'nın yakıt ihtiyacını karşılıyor. Arızalar ve fiyat artışları da ithalatı artırıyor. Karayipler'den rekor miktarda yakıt gelmesi dikkat çekiyor.
Kaliforniya'nın Akaryakıt İthalatı Son Dört Yılın Zirvesine Çıktı

Kaliforniya'nın akaryakıt ithalatı, Mayıs ayında son dört yılın en yüksek seviyesine ulaştı. Gemi takip verileri ve trader açıklamalarına göre, eyalette yaşanan arz sıkıntılarını gidermek amacıyla Asya'daki geleneksel ticaret ortaklarından ve alışılmadık rotalardan yakıt tedarik edildi.

Kaliforniya, ABD’nin en büyük ikinci petrol tüketicisi konumunda yer alıyor. Eyalet, Phillips 66 ve Valero’nun gelecek yıl kapatmayı planladığı iki büyük rafinerisi nedeniyle önümüzdeki dönemde daha fazla ithalata bağımlı hale gelecek.

Rafineri Kapanışları İthalatı Artırıyor

Kpler analisti Sumit Ritolia’ya göre, Kaliforniya’nın rafineri kapasitesi, yakıt talebinden daha hızlı düşüyor. Bu durum eyaleti uzun vadede ithalata bağımlı hale getiriyor.

Verilere göre, Kaliforniya'nın toplam petrol ürünü ithalatı Mayıs ayında günlük 279.000 varile yükseldi. Bu seviye, Haziran 2021'den bu yana en yüksek miktar olarak kaydedildi. İthalatın yaklaşık %70’ini Güney Kore ve diğer Asya ülkeleri karşıladı. Bu ülkeler, coğrafi konum nedeniyle Kaliforniya ve Batı Yakası’nın geleneksel tedarikçileri arasında yer alıyor.

Arızalar ve Fiyat Artışları İthalatı Zorunlu Kıldı

Chevron, PBF Energy ve Valero’ya ait rafinerilerdeki son arızalar, bölgedeki arzı önemli ölçüde etkiledi. Bu durum, ithalat ihtiyacını artırdı. StoneX analisti Alex Hodes, arz daralmasının fiyatları yükselttiğini ve bu nedenle ithalatın arttığını belirtti.

WoodMac analisti Austin Lin’e göre, San Francisco'daki benzin fiyatı bazı günlerde Meksika Körfezi fiyatlarının 40 dolar üzerine çıktı. Bu fark, yıl ortalaması olan 21 doların neredeyse iki katı oldu.

Karayipler’den Rekor Seviyede Yakıt Geldi

Mayıs ayında Bahamalar’dan Kaliforniya’ya yapılan yakıt ithalatı, günlük 38.000 varille rekor kırdı. Bu rota, Batı Yakası rafinerileri tarafından nadiren kullanılıyor. Önceki rekor Mart ayında 29.000 varil olarak gerçekleşmişti.

Bahamalar'dan gelen akaryakıt, aslında Körfez Kıyısı'ndan oraya gönderilen ve oradan tekrar yönlendirilen yakıt ve karışım bileşenlerinden oluşuyor. Bu işlem, yüzyıllık bir ABD denizcilik yasasını aşmak için kullanılan bir yöntem.

Kaliforniya'daki rafineri kapanışları ve arz kısıtları, bölgeyi alternatif ithalat yollarına yönlendirdi. Bu eğilimin, önümüzdeki yıllarda daha da artması bekleniyor

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
Slovakya, Rusya’ya Yönelik AB Yaptırımlarını Engelleyecek

Slovakya, Rusya’ya Yönelik AB Yaptırımlarını Engelleyecek